Ai noştri ca brazii


Alaltăieri am fost în Veneţia să mă întâlnesc cu un prieten. Am ajuns mai devreme şi am început să mă plimb. A se reţine: Veneţia lagunară. Multă lume. Prea multă, atât pentru perioada asta anului cât şi pentru ora matinală (vreo 9). Ca să nu mai vorbim de vreme: o ceaţă de-aia de făcea vălătuci dacă te mişcai mai brusc şi un frig care îţi ajungea până la oase. La un moment dat, în apropierea unei pieţe cu ceva mai multă lume decât pe restul aleilor, un compatriot strigă (în româneşte) pe un ton foarte alert şi panicat, complice fiind şi sunetul unui motor de barcă de transport în comun ce trecea pe un canal din apropiere:

– Maşina! Maşina! Fereşte!…

Şi vreo 6 – 7 românaşi speriaţi au tresărit violent şi s-au lipit cu cururile de pereţii de pe margine, eliberând aleea. Recunosc, şi eu am tresărit şi m-am uitat instinctiv peste umăr „după maşină”, înainte să realizez cât sunt de prost. Nu pot decât să-mi închipui ce spectacol am fost pentru persoanele de alte naţionalităţi din zonă. O ţeapă (nostimă) cum nu mi-am mai luat de mult. Merita să o împărtăşesc cu voi.

4 responses to “Ai noştri ca brazii

Lasă un răspuns

