Mouse


Să tot fie vreo 15 ani de când s-au săvârşit faptele ce urmează să vi le povestesc.
Maică-mea lucra la bancă. Fosta Banca Agricolă, netransformată în Raifaisen Bank încă (asta se întâmpla abia prin 2001 şi mama deja nu mai lucra acolo). Erau „la modă” cursurile de perfecţionare. Şi, firesc, nici mama nu a scăpat de ele. S-a înscris la un curs de utilizare a PC-ului (nu, nici ECDL nu se inventase pe-atunci; nici nu ştiu sigur dacă ieşise Windows 95, dar cred că ieşise). Instructor era una dintre puţinele persoane din urbea noastră minusculă care ştia ceva mai mult decât să aprindă PC-ul pe vremea aia – proful de info de la liceu. Mărturisesc că nici eu nu ştiam să ţin mouse-ul în mână pe-atunci. Mai avusesem eu ceva experienţe diletanstistice cu HC-urile de la Clubul Elevilor (desenam cercuri şi spirale introducând nişte comenzi copiate dint-o carte de specialitate) şi cu un PC a cărui tastatură i-o atinsesem într-o vreme când nu ştiam nici măcar înţelesul cuvântului configuraţie. Ştiu doar că nu avea mouse şi nici Windows (se utiliza prin Norton Commander) şi mă jucam primul Prince of Persia şi un joc cu tancuri cu doar 5 culori în el.
Curios nevoie mare să văd şi eu ce şi cum e cu mouse-ul ăsta – auzisem eu că e o mare invenţie tehnică revoluţionară – sub pretextul că „o aştept pe mama să mergem acasă” am intrat şi eu odată în sala de curs şi m-am aşezat cuminţel în spate. Da’mi jucau ochii în cap ca bilele la Loto în timpul extragerii. Simţurile mele erau solicitate la maxim.
În sală 6 PC-uri obosite care pe-atunci erau ultimul răcnet (cred că nişte Pentiumuri i486; da, e incredibil, eram în ’95 dar la noi procesoarele din ’89 erau vârf de top). În faţa fiecărui PC câte un cursant. Toţi trecuţi de 40 de ani. Pe vremea aia o persoană trecută de 30 de ani în faţa unui PC era ceva mai exotic decât zăpada în Sahara. Ei – cuminţi, cu mâinile la spate ca la grădiniţă, nici nu îndrăzneau să se uite la monitor, darămite să mai atingă ceva. Cred că dacă aveau o viperă cu corn pe post de mouse, ar fi fost mai curajoşi. Eu – atent la ce zicea profu’. M-am prins repede de fazele cu click, dublu click, (nu se inventase încă roata; roata de la mouse, zic), de la ics se închide fereastra (era mai greu cu deschisu’ dup-aia), etc. Îmi zic în sinea mea că nu-i mare lucru cu mouse-ul ăsta. Cel puţin în teorie. Mai urma să experimentaz şi practica. Oricum, mi se părea o îmbunătăţire. Atât Windowsul cât şi mouse-ul.
La un moment dat profu’ vine lângă una dintre cursantele din spate din spate şi îi da câteva indicaţii teoretice. Eh, şi acu’ vine practica. După îndelungi şovăieli domna cursantăl atinge în sfârşit mouse-ul cu o mână nesigură şi tremurândă. Văzând că aceasta nu mai întreprinde nimic altceva, instructorul îi zice: „Du-te cu mouse-ul aici!” şi-i indică o iconiţă pe monitor. La care tipa, foarte ascultătoare ridică mouse-ul de pe masă (n-aveau mouse paduri) şi îl pune foarte decisă pe sticla monitorului.
Abia m-am abţinut eu să nu râd. Profu’ cred că a trebuit să facă eforturi supraomeneşti să se abţină. Futu-i muma-n cur de cursor.

5 responses to “Mouse

  • Carmen Negoita

    Bună de tot faza. 😀 Bine că mouse-ul nu avea şi rotiţă pe vremea aia, că, dacă-i mai spunea să plimbe pagina cu rotiţa, cine ştie ce mai făcea. 😆

  • bogdan

    excelenta faza descrisa Victor, am ras de m-am prapadit. limba romana este atat de frumoasa caci are atatea sensuri… vorba ta, putea si el sa-i spuna de cursor sau sageata 🙂

  • Dutu Mihai

    Profu’ de info era inginerul agricol Turnea (ca să nu-l numesc ţăran pe cel mai mare producător de mătreaţă din Dobrogea)? Prin ’95 486 şi 586 erau noutăţi. Nu doar la noi. Şi costau şi căruţe de bani. Faza cu mouse e tare şi cred că încă se mai întâmplă printre rrumânaşii tehnologici. :d

    • Victor

      Nu, mă, era Ivanov. Turnea încă credea pe vremea aia că „informatică” înseamnă să dai în gât la Securitate şi visa la practica agricolă antedecembristă în timp ce-şi scotea cartofii din ţeava de eşapament. Dacă eşti curios cum ajungeau cartofii în ţeava de eşapament a legendarei Dacii roşii, întreabă-l pe Vicky Constantin. =))

  • eumiealmeu

    râdem noi, dar oricum erau de admirat acele persoane că aveau curajul să se informeze. spre deosebire de cele de azi care ştiu de toate şi nimic.

Lasă un răspuns

