Bun îi vinul ghiurghiuliu



Nu, nu e un alt articol cu folclor, sau despre chestii luate de pe net. Asta a fost doar pentru introducerea în atmosferă. De fapt articolul ăsta este unul dintre cele mai personale articole de pe blogul ăsta. Poate unii din voi ştiţi cine scrie (atât de plictisitor) pe-aici. Dar poate că unii din voi vreţi să ştiţi mai multe. Aşa că azi o să vă dezvălui o părticică din mine. Mai precis unul dintre hobby-urile mele. Şi mai precis, una dintre colecţiile mele (două la număr în total).
Da, v-aţi prins, colecţia mea de vinuri. Perspicacilor!
Am început să le strâng acum vreo 4 ani, total întâmplător, când am primit pe mess un mass de la un tip care vinde două sticle de vin care mi s-au părut mai de soi iar preţul era convenabil. Tot întâmplător, mai aveam o sticlă de vin bunicel acasă. Lângă ea, pe raft au poposit şi celelalte două. Apoi am mai primit una de la muncă, în tradiţionalul pacheţel de Crăciun. Am pus-o şi pe ea lângă celelalte trei şi mi s-a părut mie aşa, că arată bine împreună. Ca un început de colecţie. Şi uite aşa au început să se adune.
Ţin să precizez că nu mă pricep la vinuri, deşi beau cu plăcere un pahar de vin bun, cu ocazie sau fără. Habar n-am ce vin merge la nu-ştiu-ce mâncare, dacă nu la modul general, gen la peşte merge vinul alb. Dar şi aici există excepţii pe care eu nu le cunosc. În general mai dau cu gugăl când vreau să ştiu ce sticlă să destup. Dar asta se întâmplă destul de rar. Pentru că îmi place mai mult să le adun decât să le beau. Ştiu că nu toate vinurile se pretează la a fi păstrate spre înobilare, dar eu le păstrez oricum.
Iată şi colecţia:

Vinurile

Componenţa echipei, de la stânga la dreapta:

Merlot sec Prince Mircea, rezerva 2007, podgoria Vânju Mare – Starmina (Mehedinţi)
Riesling alb demisec Premiat, rezerva 2006, podgoria Dealurile Huşilor (Vaslui)
Crâmpoşie (?) alb sec Sunny Hills, rezerva 2006, podgoria Murfatlar (Constanţa)
Riesling alb demisec Premiat, rezerva 2006, podgoria Murfatlar (Constanţa)
Pinot Noir demidulce Viţă Românească, rezerva 2007, podgoria Dealurile Vrancei (Vrancea)
Cabernet Sauvignon roşu sec Soare, rezerva 2000, podgoria Sâmbureşti – Bolovanu (Olt)
Merlot roşu sec Prince Matei, rezerva 2002, podgoria Dealu mare – Zoreşti (Buzău)
Merlot – Cabernet Sauvignon Rèserve Tradition Bordeaux, rezerva 2007, podgoria Marcillac – Gironde (Franţa)
Vin roşu Salento, rezerva 2007, podgoria Masseria Torre Rossa (Italia)
Pinot gris delle Venezie, rezerva 2008, podgoria Bardolino (Italia)
Galioppo clasic superior roşu Cirò, rezerva 2005, podgorie necunoscută undeva prin Calabria (Italia)
Sangiovese – Canaiolo trebbiano Cantine di Ora, rezerva 2007, podgoria Chianti – Toscana (Italia)
Cabernet Sauvignon, rezerva 2008, podgoria Vale Central (Chile)
Cabernet Sauvignon Cimarosa, rezerva 2009, podgoria Vale Central (Chile)
Chardonnay Tara Paca, rezerva 2008, podgoria Vale Central (Chile)

Spumoasele

Aici nu vă mai dau detalii. Din câte am înţeles, anii nu prea contează la spumoase iar restul se vede pe etichetă (click pe poză pentru o mai bună vizualizare). Dacă vă interesează ceva ce nu apare în poză, nu ezitaţi să întrebaţi la comentarii.

Două "biberoane": un spumos şi o şampanie

Ce am spus la spumoasele mari e valabil şi la ţâncii ăştia doi. Ţigările sunt puse acolo cu scop comparativ. Da, sunt româneşti, dar nu sunt de contrabandă, jur.

Şi acum piesa de rezistenţă a colecţiei. Nu este cine ştie ce dar e cel mai vechi şi se prezintă într-un mod mai original. E o Grasă de Cotnari dulce din ’84. Vine dintr-o rezervă privată, fără etichetă, îmbuteliată în sticla pe care o vedeţi în poze abia acum 4 ani. Deci mai bine de 20 de ani a stat între scânduri de stejar, aşa cum trebuie, ca la Ştefan cel Mare acasă. Mi-am promis că o s-o desfac când o să devin tătic pentru prima oară. Deocamdată nu se vede nici o perspectivă la orizont în acest sens, deci mai are zile de trăit. Învelişul de ceară dură a dopului s-a spart puţintel în timpul călătoriei România – Italia. Cutia e impecabilă. Iată pozele:

Hai noroc!

11 responses to “Bun îi vinul ghiurghiuliu

  • Poison

    Cantine di Ora, rezerva 2007, podgoria Chianti – Toscana (Italia)

    Nu mi-l dai mie pe asta 😀 ?

  • Andreea

    Una dintre cele mai personale postari de-ale tale, care a atins punctul culminant in urmatoarea fraza:”Mi-am promis că o s-o desfac când o să devin tătic pentru prima oară”. Foarte draguta chestia, cred ca fiecare dintre noi stim ce o sa facem im momentul respectiv, vorbesc aici de persoanele carora li se pare un moment f important din viata. Si eu cred ca stiu ce voi face, in cazul in care nu voi lesina sau voi inebuni sau ceva de genul, doar ca eu nu voi bea alcool asa cum isi permit barbatii, norocosii 🙂

  • SINAGOGA NEOLOGĂ DIN BRAŞOV (1) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI

    […] Ada Pavel, Adela – Noapte bună copii, Altcersenin, Ana Cazacu, Andrei, Aura – Stropi de suflet, Bogdan Epureanu, Bogdan Onin, Caius, Cammely, Carmen, Cati Lupaşcu, Cella, Cristian Dima, Cristian Lisandru, Călin Hera, Dan din Maramures, Doina Popescu, Flavius Obeadă, FloUngureanu, G1b2i3, Gabitzu, Gabriela Elena, Gabriela Ilieş, Gabriela Neagu, Geanina Lisandru, Georgiana Mocanu, Ioan Usca, Lady A, Laura Driha, Lee Dee, Lora, Lu, Melami, Mirela Pete, Nice, Paul Gabor, Redsky2010, Se-cret, Simion Cristian, Sorina Ivaşcu, Teo Negură, Turist Clujan, Victor Bucur […]

  • Elena

    Eu am avut o experienta nasoala cu un vin alb din 54, asa ca nu mai judec de mult vinul dupa varsta.
    De la o pasionata de vin care nu poate bea de un an fara 2 saptamani, 2 pareri personale in materie:
    -Dolcetto d’Alba zinic la cina;
    -Spumant Ferrari sec la ocazii speciale.
    Vinuri mai scumpe am gustat, dar nu m-au entuziasmat.
    Si nu e postarea cea mai personala ;).
    Pup. Si inca te asteptam pe la noi. Curand sper.

  • andruska

    Bine te-am gasit!
    Despre caracterul personal al postarii nu-mi dau cu parereea pentrru ca este prima pe care o citesc.
    Dar, hmmm, sa trecem la lucruri mai serioase:
    -Soare de Samburesti, bucuria sufletului;
    -Cramposia ( o cunosc mai bine pe cea de Dragasani ), este incantare la statul de vorba;
    Asta ca sa-ti spun ca am descoperit doi ”prieteni” dragi, la tine 🙂
    Ah, si sa nu uit: Sangiovese este preferatul…o sa vezi tu al cui, de la Sefa de pe blog 🙂

  • andruska

    Nu-i nevoie sa intrebi 🙂 Doar sa citesti. E drept, postari mai vechi. Hint: nu-i p-acolo asta seara 🙂

  • alibus

    @Victor,

    Asa cum bine ziceai tu, nu toate vinurile merita pastrate. Aceasta afirmatie e si mai adevarata pentru vinurile albe (mai ales cele fara rest de zahar).

    Daca ar fi sa imi dau cu parerea despre lista ta, imi face cu ochiul Prince Matei, 2002 nu se mai gaseste oricum prin comert.

    Bafta.

Lasă un răspuns

