Taxă pe… vreme ploiasă prin mansarde


Ieri, Adela ne invita să propunem noi taxe pentru revigorarea bugetului. Şi mi-am adus aminte de o anecdotă ceauşistă (pe care sunt convins că mulţi o ştiţi). Anecdota e despre o taxă pe care nu mi-am permis să o propun pe blogul Adelei, oripilându-i cititorii. O să vedeţi dece.

Bancul zice că cică (dacă nu-ncepe cu „cică”, nu-i banc) Partidul hotărăşte să introducă o nouă taxă pentru revigorarea economiei Republicii: taxa pe regulat. Iar minţile luminate ale Partidului s-au gândit că oricum toată lumea trecută de vârsta majoratului se fute în România (nu prea se găseau aspirine) deci toată lumea tre’ să plătească taxă. Zis şi făcut. Se formulează decretul, se votează, se tipăresc circularele şi se trimit la judeţe sau ce formalităţi se făceau pe vremea aia pentru o astfel de iniţiativă, că habar n-am. Cert e că se mergea cu propaganda informarea pe linie de partid. Iar Partidul era peste tot. Şi cică în nu-ştiu-ce întreprindere din nu-ştiu-care oraş era un nene impotent. La sensul propriu al cuvântului, că doar despre asta este vorba. Şi, supărat omul că tre’ să plătească taxă degeaba, şi mai talentat cu condeiul de felul lui, trimite petiţie la conducere:

Mă numesc Ion Căciulă
Om al muncii fără pulă.
De ce să plătesc tribut
Dacă eu nu pot să fut?

Ei bine, în scurt timp Ion al nostru primeşte de la direcţiune răspunsul la dilema sa:

Tovar’şe Ion Căciulă
Om al muncii fără pulă
Cât ai degete şi limbă
Legea ţării nu se schimbă

De atunci s-au schimbat multe. Dar nu şi imaginaţia bogată a hoţilor aleşilor în a găsi modalităţi pentru a ne înrobi. Indiferent câte metode găsim noi pentru a eluda birul, ei vor găsi mereu alte metode pentru a ne readuce în linie. Aia care marchează cozile la ghişeele de la Financiar.

Lasă un răspuns

