Premiile Oscar 2010


Iată care sunt câştigătorii premiilor academiei de anul acesta:

Best Picture

The Hurt Locker

Kathryn Bigelow, Mark Boal, Nicolas Chartier and Greg Shapiro

Actor in a Leading Role

Jeff Bridges

Crazy Heart

Actor in a Supporting Role

Christoph Waltz

Inglourious Basterds

Actress in a Leading Role

Sandra Bullock

The Blind Side

Actress in a Supporting Role

Mo’Nique

Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire

Animated Feature Film

Up

Pete Docter

Art Direction

Avatar

Rick Carter and Robert Stromberg (Art Direction); Kim Sinclair (Set Decoration)

Cinematography

Avatar

Mauro Fiore

Costume Design

The Young Victoria

Sandy Powell

Directing

The Hurt Locker

Kathryn Bigelow

Documentary Feature

The Cove

Louie Psihoyos and Fisher Stevens

Documentary Short

Music by Prudence

Roger Ross Williams and Elinor Burkett

Film Editing

The Hurt Locker

Bob Murawski and Chris Innis

Foreign Language Film

The Secret in Their Eyes (El Secreto de Sus Ojos)
Argentina

Directed by Juan José Campanella

Makeup

Star Trek

Barney Burman, Mindy Hall and Joel Harlow

Music (Original Score)

Up

Michael Giacchino

Music (Original Song)

Crazy Heart
„The Weary Kind (Theme from Crazy Heart)”

Music and Lyric by Ryan Bingham and T Bone Burnett

Short Film (Animated)

Logorama

Nicolas Schmerkin

Short Film (Live Action)

The New Tenants

Joachim Back and Tivi Magnusson

Sound Editing

The Hurt Locker

Paul N.J. Ottosson

Sound Mixing

The Hurt Locker

Paul N.J. Ottosson and Ray Beckett

Visual Effects

Avatar

Joe Letteri, Stephen Rosenbaum, Richard Baneham and Andrew R. Jones

Writing (Adapted Screenplay)

Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire

Screenplay by Geoffrey Fletcher

Writing (Original Screenplay)

The Hurt Locker

Written by Mark Boal

Honorary Awards for lifetime achievements, exceptional contributions to motion picture arts and sciences, and outstanding service to the Academy.

Lauren Bacall, John Calley, Roger Corman and Gordon Willis

Cam ăştia sunt. Aş comenta puţin dar drept să vă spun nu prea am ce comenta din simplul motiv că pe majoritatea peliculelor premiate nu am văzut-o. Aşa că părerile mele se vor rezuma la ceea ce am văzut.

Despre fenomenul „Avatar” sunt puţine de spus: o mare dezamăgire pentru fani dar cumva previzibil pentru restul lumii. A luat exact ce a meritat.

Star Trek” cred că se rătăcise prin nominalizări. Nu prea avea şanse la nici o categorie înafară de cea premiată. Poate şi la „efecte” dacă nu concura cu milioanele „Avatarului„.

Personal am fost dezamăgit de „Inglorious Basterds„. Mă aşteptam la ceva mai mult.

Unul dintre nominalizaţii la mai multe categorii dar care nu a luat nimic nicăieri şi care mie mi-a plăcut a fost „District 9„. Păcat că nu există categoria pentru idee originală.

Iar în ceea ce priveşte „scurtele” de animaţie, „Logorama” e un concept bun, original (atât cât poate fi un film realizat în totalitate numai din logo-uri ale marilor brand-uri – vreo 25 000 zic ei) dar mie personal mi-a plăcut mai mult „The Lady and the Reaper„. Recunosc, această categorie este singura din care am văzut toate filmele nominalizate.

Pentru mine a reprezentat o surpriză „The Hurt Locker„. Având în vedere că a fost „vedeta” incontestabilă a decernărilor de anul acesta, eu, spre ruşinea mea, aud de el abia acum. Trebuie să-l văd neapărat pentru a-mi face o părere.

În rest, cei care ştiţi sau aţi văzut mai mult, vă rog să lăsaţi o mică părere la comentarii. Sunt merituoşi câştigătorii? V-a dezamăgit ceva? Păreri despre momentul „covorul roşu” (capitol la care nu mă pricep absolut deloc)?

PS: Nu m-am ocupat încă de link-uri că durează mult să le caut şi nu am timp. Poate pe viitor voi face un update. Dacă sunteţi foarte leneşi, mai treceţi pe-aici mai târziu. Dacă nu vreţi să aşteptaţi daţi cu google.

7 responses to “Premiile Oscar 2010

  • Vasile Gadinceanu

    Pintre puținele filme pe care le-am văzut din lista asta se află și animația Up. Să fiu sincer nu mi-a plăcut în mod deosebit, dar poate nu aveam eu dispoziția necesară când l-am văzut. Singura fază la care am râs (și încă mai râd) a fost când îi scuipă lu’ ălă proteza în moacă. Dacă merită un Oscar pentru asta nu știu. Nu am văzut altceva ca să îl pot compara.

    Apropo… ai reușit până la urmă să vezi Avatar în 3D?

  • Pisica Roz

    Up, Avatar si District 9 eu personal nu stiu ce-au cautat acolo.Avatar pentru efecte speciale, in rest… Up a fost mama plictiselii, aproape ca am adormit la film. Iar la District 9 am adormit efectiv la sfarsit. Inglorious Basterds a fost favoritul meu, eu zic ca merita regia si pentru scenariu original. Pe langa Christoph Waltz, care merita fara indoiala premiul.

  • Victor

    @Vasi: Nu, nu am reuşit să văd Avatar în 3D. Cât despre Up, acum de la voi e prima dată când citesc critici negative despre el. Destul cât să mă faceţi curios. O să-l caut şi o să mă uit la el. Nu promit nimic, dar sper să vin şi cu o părere.

  • Vasile Gadinceanu

    @Pisica roz: E bine măcar că ai adormit la District 9. Te-ai ales și tu cu ceva. Eu l-am oprit pe la jumate’ că mă enerva.

  • Victor

    Băi, degeaba ziceţi voi, că a fost original… Şi ca idee şi ca realizare.

  • Pisica Roz

    Bai, mie mi s-a parut PLICTICOS! Si Up, de ala nu mai zic….

  • Victor

    Am văzut atât „The Hurt Locker” cât şi „Up”. Mi-au plăcut amândouă, dar nu extraordinar de mult. Nu de Oscar, ca să zic aşa… „The Hurt Locker” e departe de a fi o capodoperă. Singurl mare merit pe care i-l găsesc este că e un film de război bun având în vedere faptul că e regizat de o femeie. Poate ne-am obişnuit noi cu alte tipuri de filme la Oscar, cine ştie? Iar „Up”… Cred că la categoria „cea mai bună animaţie de lung metraj” nu au avut unul mai bun de premiat… Nu mai ţin minte nominalizările, dar nu cred că am văzut nici un alt film nominalizat la categorie ca să-mi dau cu părerea. Poate, ca şi avatar, a avut mult câştig de cauză văzut 3D. În ceea ce priveşte coloana sonoră, hmmm… poate eram eu prea prins de „acţiune” (deşi nu cred) dar nu ţin minte să mă fi impresionat muzica prea mult.

Lasă un răspuns

